Sunday, September 13, 2009

Gambar Keluarga Datukku Tamin bin Marin (1)

Salam, Alhamdulillah
Berikut adalah beberapa gambar keluarga keturunan datukku sebelah bapa, Tamin bin Marin bin Julak .
Yang pertama itu gambar keluarga Esah bin Tamin dan suaminya Khosni bin Arsyad serta anak-anak mereka (belakang dari kiri) Hasbullah, Shohaimi, Bustamam dan Shafie. Didepan duduk menantu mereka, yang berdiri itu anak angkat mereka (anak dari 2 pupu Esah iaitu Asiah binti Kachil @ Sulaiman) yang bernama Manis.
Yang kedua gambar ketika keluarga Esah menziarahi keluarga bapa saya Durani bin Tamin awal tahun 1980an. Dari kiri, Durani, Khosni, Faridah, ibu saya safiah, Esah, Nenek Inang, nenek saya Hamiah, Kamariah, Rugayah. Di depan Shafie, ? , Hasbullah, Robiah, Shariah, hujung sekali ulunlah.
Yang ketiga ini gambar ketika Esah binti Durani dan isteri adiknya Muhamad bin Tamin iaitu Hasnah binti Salim ke Kg. Sawah meraikan perkahwinan babuahan, cucu kepada nenek gunung atau namanya Mohamad @ Kunjau bin Kihit akhir tahun 1970an iaitu Munah binti Aman (dipanggil apar atau pak idan). Kanak-kanak itu adalah sepupu-sepupu saya Masran, Masri dan Masron bin Muhamad bin Tamin. Di atas ini gambar bapa saudara saya, Muhammad bin Tamin yang tinggal di Marine Parade, Singapura. Bersama-sama anak-anaknya, Masran, Masri, Maslina dan pasangan masing-masing dan cucu-cucunya.

Gambar di atas ini, ketika ziarah anak-anak emak saudara saya, Esah binti Tamin, Shafie dan Shohaimi Hj. Khosni ke rumah Muhammad bin Tamin













Yang ini gambar sepupu datuk saya Masturah binti Jantrak yang bertanggungjawab menjodohkan bapa saya dengan ibu saya, awal tahun 1960an. Gambar ini ketika majlis pertunangan kakak saya Rugayah binti Durani (belakang). Depan sebelah kiri Sepupu saya Shahriah binti Abdul Karim anak kepada Kalsom binti Abdul Manap. Sebelah kanan adik saya Robiah binti Durani.
Gambar lain akan ditambah kemudian, insyaAllah

No comments: